Menu
15 / 08 / 2018 - 12:45 am
A Site By Your Side
A+ A A-

wordsmeaning 1

Η γλώσσα πάντα με γοήτευε: o τρόπος που οι λέξεις αντιπροσωπεύουν έννοιες (ή τις παραποιούν), ο τρόπος που τα πράγματα που οι λέξεις εκπροσωπούν μπορούν να αλλάξουν και να εξελιχθούν, καθώς και ο τρόπος που μερικές φορές οι λέξεις ταιριάζουν απόλυτα και καμμιά φορά δεν ταιριάζουν. Οι λέξεις και η γλώσσα είναι τόσο ισχυρές, τόσο σύνθετες, και όμως δεν εμπεριέχουν πραγματικότητα μέσα τους ή του εαυτού τους.

Αν απογυμνωθεί του περιεχομένου η γλώσσα είναι απλά μια σειρά από γράμματα και ήχους. Σε πλαίσιο περιεχομένου, όμως, μπορούν να δημιουργήσουν ή να καταστρέψουν ολόκληρες λέξεις.

Εδώ είμαι λοιπόν, μια αυτοπροσδιοριζόμενη αμφιφυλόφιλη γυναίκα που γράφει για «τον Νέο Ομοφυλόφιλο». O "Nέος ομοφυλόφιλος" προορίζεται και υπάρχει για όλους μας, για τους LGBTQIA κτλ. λαούς που μπορεί να μην χωρέσουν στις στενές ή στερεοτυπικές κατηγορίες που η λέξη «ομοφυλόφιλος» συχνά δημιουργεί μέσα στο κοινωνικό μυαλό μας, τόσο μέσα όσο και έξω απο τις LGBTQIA κτλ. κοινότητες. Η λέξη «ομοφυλόφιλος» είναι φυσικά μια λέξη 'φορτωμένη'. Ομοφυλόφιλος σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Για μερικούς είναι ένας όρος - ομπρέλα που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του φάσματος της σεξουαλικότητας που αποκλίνει απο το 'στρέιτ'. Για μερικούς είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο, σημαίνοντας 'αποκλειστικά ομοφυλόφιλος' που ισχύει για άντρες και γυναίκες.

Μερικοί άνθρωποι δεν προτιμούν να χρησιμοποιούν τον όρο «γκέι» σε σχέση με τις γυναίκες, προτιμώντας την λέξη «λεσβία». Όλες αυτές οι ετικέτες είναι εξίσου πολύ πολιτικές και προσωπικές. Για μερικούς η ομοφυλοφιλία είναι ενα μετρήσιμο στοιχείο της σύνθεσης ενός προσώπου: ένα άτομο μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο 'γκέι' ανάλογα με οποιονδήποτε αριθμό παραγόντων, από τον βαθμό έλξης του προς το ίδιο του το φύλο εώς το γούστο του στη μουσική ή τα ρούχα.

Ο όρος 'αμφιφυλόφιλος' ή 'αμφί' είναι εξίσου φορτωμένος, εάν όχι ακόμα περισσότερο. Η λέξη «αμφί» κουβαλάει πολλές αρνητικές υποδηλώσεις, τις οποίες εμείς που προσδιοριζόμαστε ως αμφιφυλόφιλοι τις πολεμάμε εδώ και πολύ καιρό. Κάποιος θα μπορούσε ακριβέστατα και ειλικρινά να περιγραφεί ως αμφιφυλόφιλος εφόσον διακατέχεται από έλξη για περισσότερα από ένα φύλα. Οποιοσδήποτε κατά μήκος του φάσματος που δεν είναι αποκλειστικά ετερό- ή ομοφυλόφιλος θα μπορούσε να περιγραφεί ως αμφιφυλόφιλος.

Πρόσφατα άκουσα κάποιον σε μια συζήτηση να υποθέτει ότι ένα συγκεκριμένο άτομο θα μπορούσε να είναι «γκέι με ένα άγγιγμα αμφί» ή «στρέιτ με ένα άγγιγμα αμφί». Όταν τον φώναξα και ρώτησα απέδωσε την ορολογία στον Νταν Σάβατζ (γνωστός Αμερικανός δημοσιογράφος). Αυτά τα είδη των περιγραφών εισάγονται σε ένα ιδιαίτερα προβληματικό γλωσσικό έδαφος από την στιγμή που οι κατηγορίες που κάποιος επιχειρεί να περιγράψει με αυτή την γλώσσα ταιριάζουν σίγουρα μέσα στην κλίμακα του τι σημαίνει να είσαι αμφιφυλόφιλος... πραγματικά αμφιφυλόφιλος.

Φυσικά, κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να προσδιορίσει την ταυτότητά του όπως επιθυμεί. Όπως είπα, όλες αυτές οι ετικέτες μπορεί να είναι πολύ πολιτικά φορτισμένες και είναι πολύ προσωπική απόφαση για το πώς κάποιος επιθυμεί να προσδιορίσει τον εαυτό του, αν επιθυμεί να βάλει ετικέτα στον εαυτό του. Ένας άνθρωπος μπορεί να έλκεται από άτομα του ίδιου φύλου και να επιλέξει να μην προσδιορίζεται με την ετικέτα «ομοφυλόφιλος» επειδή η λέξη 'κουβαλάει' ορισμένες επιπτώσεις και υποδηλώσεις από τις οποίες το άτομο επιθυμεί να κρατήσει τις αποστάσεις του ή της. Το ίδιο ισχύει και με τους 'αμφί'. To ίδιο ισχύει και με τους 'στρέιτ' ή τράνς ή οποιαδήποτε άλλη ετικέτα που δεν είναι καθαρώς επιστημονικά περιγραφική. Μερικοί προτιμούν την ιδέα ότι οι ετικέτες είναι για τα δοχεία της σούπας, όχι για ανθρώπινα όντα και ότι η προσπάθεια κάποιου να ονοματίσει ή να περιγράψει με αυτές τις φορτωμένες περιγραφικά λέξεις, μειώνει την αίσθηση του εαυτού τους, ή την αίσθηση που θα κερδίσουν οι άλλοι από αυτούς σαν μεμονωμένα, ζωντανά, δυναμικά και ρευστά άτομα.

Άλλοι μπορεί να δούν τέτοια απροθυμία ως δειλία, σαν μια προδοσία των ομάδων με τις οποίες ένα τέτοιο άτομο θα μπορούσε ενδεχομένως να συνταυτιστεί και να συμμαχήσει, και ειδικά για λόγους υπεράσπισης. Μέχρι ενός σημείου ο φόβος αυτών των ομάδων δεν είναι αβάσιμος. Η δημόσια υπεράσπιση στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους αριθμούς ανθρώπων που ταυτίζονται με την ομάδα που συνηγόρησαν υπέρ. Κάθε γυναίκα η οποία έλκεται από γυναίκες και η οποία αρνείται να προσδιοριστεί ως λεσβία είναι ένα πιθανό μέλος που οι λεσβίες ακτιβίστριες χάνουν από τις τάξεις τους, από τον αριθμό εκείνων για τους οποίους μπορούν να ισχυρίζονται ότι μιλούν. Κάθε αυτοπροσδιοριζόμενη λεσβία με κάποια έλξη στους άντρες ή αυτοπροσδιοριζόμενος ομοφυλόφιλος άντρας με κάποια έλξη στις γυναίκες που αρνείται την ετικέτα «αμφιφυλόφιλος» έχει χαθεί από μια άποψη από το κίνημά μας και είναι κατά μια έννοια συνένοχος στην αρνητικότητα που συνδέεται με τον όρο. Η απομάκρυνση είναι, σε τελευταία ανάλυση, συχνά ενδεικτική και εύκολα μεταφράζεται σε αποστροφή. Η πράξη του να αναλαμβάνεις, να πετάς μακριά, να αποδέχεσαι ή να αρνείσαι ετικέτες, ενώ είναι πολύ προσωπικό και από μία άποψη σχετικό μόνο με το άτομο, είναι ωστόσο και ένας τρόπος να επιλέγεις πλευρές, να δηλώνεις ή να αντικρούεις την υποταγή.

wordsmeaning 2

Και έτσι υπάρχει ένα δίλλημα. Ειδικά ο προσωπικός προβληματισμός μπορεί να έχει ιδιαίτερα υψηλές δημόσιες διακλαδώσεις: o τοπικός γίνεται παγκόσμιος. Οι άνθρωποι γίνονται κομμάτια σε ένα στρατηγικό επιτραπέζιο παιχνίδι ακτιβισμού και υπεράσπισης και κάθε πιόνι μετράει.

Την ίδια στιγμή, η ζωή μου δεν είναι κανενός παρά δική μου, και το ίδιο ισχύει για σένα και για σας. Διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικά αισθήματα για το τι σημαίνει να κουβαλάς μια ετικέτα, να δηλώνεις ή να δημιουργείς ασαφή στοιχεία για την ταυτότητα κάποιου με συγκεκριμένες λέξεις. Πέρασα μια φάση που απεχθανόμουν τις ετικέτες, ήταν κατά προσέγγιση από την ηλικία των 15 μέχρι την ηλικία των 22. Δεν μπορούσα να ανεχθώ την ιδέα του κουτιού που μια λέξη δημιουργεί, η οποία επιτρέπει στον παρατηρητή να απλοποιήσει τον παρατηρόμενο και να τοποθετήσει αυτόν/αυτή/αυτό σε ένα ράφι στο μυαλό του. Το κουτί του Εβραίου. Το κουτί του ομοφυλόφιλου. Το κουτί του «αμφί». Η μάχη μου με τις λέξεις όλο αυτό το χρονικό διάστημα πήγε πολύ πιο μακριά από προσωπικούς προσδιορισμούς... επεκτάθηκε σε έννοιες, σε γεγονότα. Ακόμα μαζεύομαι όταν οι άνθρωποι λένε «9/11» γιατί είναι μια σύντμηση για ένα γεγονός το οποίο για μένα δε θα μπορούσε ποτέ να συντμηθεί. Είναι ένα χωρίς νόημα μικρό κομμάτι ήχου που κάνει το σύνολο να μοιάζει κάτι πολύ απλό, πολύ διαχειρίσιμο. Η 11η Σεπτεμβρίου 2001 δεν ήταν κάτι διαχειρίσιμο... όπως ακριβώς και ένας άνθρωπος δεν είναι διαχειρίσιμος.

Κάπου στην διάρκεια της πορείας μου, κάποιος κατανόησε τα ζητήματά μου και με εισήγαγε στον Βιτγκενσταίν και τον Ντεριντά, δόξα τω θεώ.

Είμαι μεγαλύτερη τώρα και έχω αποδεχτεί την αναγκαιότητα της γλώσσας με τα ψεγάδια και τους κινδύνους της. Έχω μάθει πώς να χρησιμοποιώ και να παίζω με τις λέξεις, να υπονομεύω τη γλώσσα και τα παραδείγματά της, τις ετικέτες, τις υποδηλώσεις και τις επιπτώσεις της. Οι γλωσσικές μου ανάγκες συνεχώς αλλάζουν και δουλέυω στο να κατευθύνω αυτές τις αλλαγές, προσπαθώντας να κρατήσω την ισορροπία ανάμεσα στην διατήρηση της ακεραιότητας και στην αποτελεσματική επικοινωνία. Είναι μια συνεχής μάχη για την εξασφάλιση ότι οι λέξεις που υποχρεούμαστε να επικοινωνήσουμε γίνονται κατανοητές στο μυαλό σου με τον ίδιο τρόπο που γίνονται κατανοητές στο δικό μου... το οποίο συχνά απαιτεί ακόμα περισσότερες λέξεις. Δεν σταματάει ποτέ και αισθάνεσαι μερικές φορές σαν να τρέχεις σε μια τεράστια ρόδα για χάμστερ χωρίς δυνατότητα διαφυγής.

Η γλώσσα είναι ισχυρή. Δημιουργεί σύγχυση. Μπορεί να είναι επικίνδυνη. Μπορεί να ανακουφίζει ή μπορεί να είναι πνιγηρή. Τι είναι οι λέξεις παρά ταμπέλες; Θα πρέπει να βάζουμε ετικέτες στα πράγματα, τους ανθρώπους, τις έννοιες, τις κινήσεις, τον εαυτό μας για να τα κατανοήσουμε; Όχι απαραίτητα.

Για την επικοινωνία; Συνήθως. Και έτσι, αυτοί από εμάς που δεν είναι ερημίτες συνεχίζουν να κολυμπούν μέσω των σκοτεινών νερών προσπαθώντας να βρουν ο ένας τον άλλο.

Το επιχείρημά μου; Σεβαστείτε τη δύναμη μιας ετικέτας: τη δύναμή της να χτίζει και τη δύναμή της να καταστρέφει, να ενισχύει και να υπονομεύει. Χρησιμοποιήστε τις ετικέτες με προσοχή και προσπαθήστε να μην κριτικάρετε τους άλλους στην προσπάθειά τους να τιθασεύσουν τις λέξεις, ειδικά όταν είναι αυτοκατευθυνόμενοι. Το τι αποκαλώ τον εαυτό μου μπορεί πράγματι, να έχει επιπτώσεις σε σας και τη ζωή σας και το τι αποκαλείστε εσείς μπορεί να επηρεάσει εμένα και τη ζωή μου. Αυτό είναι σημαντικό να το θυμάστε. Εξίσου σημαντικό, είναι το τι αποκαλώ τον εαυτό μου, τελικά, αφορά εμένα και όχι εσάς.

Πηγή: (ημερομηνία προσπέλασης: 9/2010)  http://thenewgay.net/2011/09/words-words-words.html

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΛΟΓΟΣ

ΥΓΕΙΑ

ΑΓΓΕΛΙΕΣ